onsdag 15 augusti 2012

Lite surt och lite sött!


 Jag bakar en krusbärspaj med mandeltäcke, det kan ju vara gott och lagom sött. Kan behövas. 
För lite surt är det minsann här i dag. Tonåringen vill gärna ha lite längre lov. Fast han ser rätt glad ut också mellan varven. Tror att han är förväntansfull och spänd över hur hans sista år på grundskolan ska bli. Han är stor nu, äldst i skolan liksom.
-Kan du hjälpa mig att göra skorna lite fina igen?
Kan jag väl... svarar jag och putsar på så gott det går. Nya skor är det inte tal om,
 inte ännu på ett tag.
Det duschas och fixas, det provas kläder också ..suck! Golvet fullt av badlakan och badshorts. Jag orkar inte bli sur inte idag. Tycker att han är lite söt mitt upp i alltihopa. 

6 kommentarer:

  1. Härligt att iaakta sina barn så där ibland;) då kan vde plötsligen kännas lite mindre/ yngre;) kram Nilla

    SvaraRadera
  2. Nu har jag suttit en lång stund och läst hos dig. Har ju spenderat väldigt lite tid vid datorn i sommar.
    Den krusbärspajen såg inte otäck ut. Det vattnas i munnen! Har inga egna krusbär, så här får det bli vinbär istället.
    Kram och ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Vilken underbart fin paj - och säkert god! Hoppas den föll sonen i smaken!

    SvaraRadera
  4. Trevlig blogg du har! Så fina bilder och mycket spännande att läsa!

    SvaraRadera
  5. Vilken paj! Gjorde jättegod marmelad av "hittekrusbär" i skogen, har tyvärr inga egna. Kul det där med sonen! Har en 9-åring som väntar på att börja 4:an nu, det är stort! Idag har jag gjort nageldekorationer på hennes naglar, hon vill vara fin när skolan börjar...
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  6. Och jag som tycker att min största har blivit stor som börjar ettan idag. :) Kan knappt föreställa mig honom som tonåring. :)

    Kram, kram

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!