fredag 8 juni 2012

Svaren på frågorna!

Min vän och kollega, Maria med bloggen Wikers liv skickade dessa frågor till mig och jag har tyvärr dröjt med svaren... Nu kommer det äntligen lite svar och en närmare presentation om mig.


(Reglerna är tydligen dessa: svara på sina frågor och sen göra 11 nya frågor till 11 bloggare som man är nyfiken på ;) Oj OJ OJ... Jag tror jag fuskar lite, jag svarar på frågorna.
Tråkiga jag Skickar vidare till några få bara...Dessa några få står längst ner i inlägget

1: Varför började du blogga? Nyfiken  på vad det innebar att blogga och så gillar jag att skriva.


2: Hur fick bloggen just det namnet? Det började med Simsalabim som kommer ifrån Sesam Öppna dig.. sedan gjorde jag en separat trädgårdsblogg av den och startade Hem ljuva hem för att jag gillar att vara hemma och älskar mitt hem.
3. Vilken popgrupp/sångare/sångerska minns du mest från dina tonår?
Abba så klart...


4: Vilken bil skulle du helst vilja äga? Hmmm en Golf Gti en svart.


5: Vad drömde du om att bli när du var liten? Flygvärdinna faktiskt!


6: Vart skulle du helst vilja resa och varför? Överallt och ingenstans..


7: Vilken film såg du sist på bio? Avatar.


8: Storstadsweekend eller fjällvandring?


9: Vilken kändis skulle du vilja äta middag med? Wow...Jonas gardell tror jag eller Mark.
10: Om du kunde resa tillbaka i tiden, vilket århundrade/årtionde skulle du välja? Varför Kanske början på 1900-talet för jag gillar inredningen som var då och byggnationerna, arkitekturen osv. så klart skulle jag varit stenrik...


11: Vilken Astrid Lindgren-karaktär passar bäst in på dig? Lotta på Bråkmakargatan eller Kajsa Kavat eller varför inte Madickens barnflicka...
Mina frågor är följande:
1. Öl eller vin?
2. Kaffe eller the?
3. Rock eller blues?
4. Kött eller fisk?
5. Långbyxor eller kjol?
6. Medelhavet eller Stilla havet?
7. Nytt eller begagnat?
8. Husvagn eller tält?
9. Cykla eller simma?
10.Sushi eller hamburgare?
11.Deckare eller kärleksroman?

Frågorna skickas till


6 kommentarer:

  1. kul att få lite närmare upplysning om dig:))
    Tack för utmaningen! Jag ska ta mig an den:)
    ha de gott..kram/anne

    SvaraRadera
  2. Så kul svarat! Alltid roligt med bilder till. Lotta på bråkmakargatan var även min favvo. Kram

    SvaraRadera
  3. Tack för att du svarade på mina frågor!
    Så fint du gjort med bilder och allt! Roliga härliga svar!
    Tack!
    Kram / Maria

    SvaraRadera
  4. Kram på dig Pia, du är så härlig och klok...Sedan att vi är lite "lika" som människor, gör inte saken sämre....hi,hi,hi.
    Jag vill också svara på frågorna! Får jag det?
    Kram och vink från mig.

    SvaraRadera
  5. Kul att lära känna dig lite mer, jag hade också svarat ABBA (var ett riktigt fan av dem) och 1900-talet av samma skäl som du!

    SvaraRadera
  6. Kul utmaning! Jag grunnar på svar och återkommer!

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!