lördag 12 maj 2012

Thekakor och natursvin.

 Vaknade pigg som en lärka redan 06.15. Kom på att jag läst ett bra recept hos Vårt röda hus det måste jag ju prova.
Håller med om att de är supergoda. Jag gjorde lite fel för jag smälte smöret och så tog jag i lite mindre smör. Det funkade det med. Medans degen jäste så tog jag en promenad.
 
Då gick jag igång på alla cylindrar. Vad det slängs skräp längs vägarna. Räknade till 8 tomburkar, En vinflaska, två avgassystem, fyra kaffemuggar med pip, tre godispåsar, Mac Donalds embalage, några golvbräder typ pergo, en plasthink, och så en hög med kakelplattor.
full papperskorg

 Då gick jag bara ynka två km. Sedan undrar jag faktiskt lite vart alla soptunnor tagit vägen. Dom lyser med sin frånvaro minsann.

Klicka på bilden!

Hur ska man få bort skräperiet då? Ja inte vet jag.. Jag tittade lite på "Håll sverige rent":s hemsida. Där ges ju lite tips om vad man kan göra.
Jag ska i alla fall njuta av  mina nybakade the kakor och ljuvliga pelargoner i fönstret. Skräpet får väl ligga där ute ett tag till.


4 kommentarer:

  1. Synd att jag missar de goda kakorna...på tal om skräp: du skulle se här nere på Sicilien! Hotellen rena och fina, men utanför längs alla vägar ligger massor av skräp! Ser inte roligt ut.Här fungerar inte renhållningen!
    Ha en bra helg och kram från mig.

    SvaraRadera
  2. Kul att du också gillade tekakorna! Vi har nästan ätit upp våra nu och ändå är vi bara Gubben och jag! Vilka underbara pelargoner du har att se på! Här är det bara 3 som kommit igång rejält.

    Mysig lördag!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Så mysigt med tekakor och te! Hoppas du njöt trots allt skräp:) kram Nilla

    SvaraRadera
  4. Tekakor är en stor favorit här! Måste kolla in receptet!

    Tråkigt med allt skräp!

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!