fredag 11 maj 2012

Fredagskänslan = fel!

 På väg hem efter en hyfsad dag på jobbet, fredagar är ju alltid lite mer avspända och trevliga. Redan när jag svängde in på uppfarten så infann sig den konstiga känslan. Usch! Så kände jag...Det ska man normalt inte göra en fredags-eftermiddag. Vad är det nu då? Ja, jag fick ju lov att tänka ett tag. Huset ska strax invaderas av tre tonåringar som ska övernatta.
Mellansonen kommer hem med tjejen, jaaa, jag vet!
Det ska kännas bra och roligt. Det känns inte ett dugg bra eller roligt alls. Jo kanske lite.
På bordet står det en söt bukett med liljekonvaljer,
det är ju bra!
Ja visst, fast det är jag själv som satt den där. Tröttheten slog till rejält. Ingen planering här inte. Vad ska vi äta? Kollar i kylen/ frysen det ordnar sig nog. Hämtar in lite rabarber och gör en paj till efterrätt, tacos till de yngsta och så kan vi andra äta kött med pommes. Börjar bra det här rent kalorimässigt. Jag häller upp ett glas rosé, ostbågar i tekoppen lite druvor också. Lika bra att ösa på... Fortfarande jättetrött.

Så kom jag på att det faktiskt är fredag. På tv visas en spännande hockeymatch, jag får faktiskt vara lite trött
om jag vill,
det ordnar sig...
I morgon är det lördag!



2 kommentarer:

  1. Visst får man vara trött på en fredag! Drick du rosé och säkert kan du hitta något bättre än hockey att titta på ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tror att din fredag blir mycket skön... tidig kväll rentav!

    Ha det gott!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!