tisdag 15 maj 2012

Tacksam!



På fönsterbrädan i hallen står ett hjärta och i det ligger en sten där det står fånga dagen på. För att man ska tänka på det lite då och då.
Fånga dagen och njuta av det som går, se det positiva omkring sig och bara vara här och nu
en stund. 
Att vakna och känna sig frisk och pigg varje dag är inte självklart. Det tycker man att det ska vara så klart. Jag är tacksam i dag för att jag mår bättre i ryggen. Tacksam för att jag inte har värk alla dagar som en del faktiskt har. Stackars dom. 
Har fått akupunktur idag på morgonen och det är jag också så tacksam för. Det kändes bra och gjorde absolut inte ont alls.  Tänk om det faktiskt skulle lindra psoriasisen. Hon satte några nålar mot ryggvärken också. Jag ska i alla fall ge det en chans. Jag känner mig så otroligt avslappnad och lugn, vilket inte är så vanligt när det gäller mig, jag tror att det beror på behandlingen. Jag hoppas så mycket att det ska göra susen. 
Kram Pia


4 kommentarer:

  1. Fina rogivande bilder - man riktigt känner lugnet.

    Skönt att ryggen känns bättre - ha det fint!

    SvaraRadera
  2. Bra att bli påmind av de orden varje dag. Bra att du mår bättre! Kram Nilla

    SvaraRadera
  3. Visst är det underbart att vakna varje dag och kunna stiga upp ur sängen på egen hand.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  4. Håller tummarna för att båda blir bättre! vad är det som hänt med ryggen?
    Vackra bilder du har, älskar "fånga dagen"-stenen. En sådan borde alla ha! :)
    Krya på dig!
    Kramar!

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!