tisdag 29 maj 2012

Se lite ljust på det mesta!

Att tända ett ljus när det mörknar är så befriande. Gärna ett som doftar gott. Jag tänder ett ljus i kväll för mina underbara kollegor som jag har glädjen att få arbeta tillsammans med. Jag tänder det för alla barn som jag också har turen att arbeta med och omges av. Just för att de alla liksom doftar gott och ger ljus när det är lite mörkt!
 
Idag så satte jag på mig ett hårspänne med Hello Kitty på, av en händelse och i bara farten liksom...
Då kom det fram en flicka som sa..
Varför har du ett sånt hårspänne?
Det ska bara flickor ha!
Jaha, men vad är jag då?
En Farbror kanske?...
Neeeeej, du är en viktig person, dom har faktiskt inte
Hello Kitty hårspännen. 
Vad ska man säga?
Jag bara ler och ser ljust på framtiden...

2 kommentarer:

  1. Pia, I laughed so here you have on this report, it is nice that you have a sense of humor.

    SvaraRadera
  2. Hej Pia!
    Visst är det mysigt med dessa doftande ljus.
    Haha,av barn får man verklige höra hur det är.
    Och du, det är ju bara att sträcka på sej:)
    Önskar dej en finfin dag.
    Kram Anette

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!