söndag 18 mars 2012

Ryskt och blått!


Minns inte om jag visat min vackra ryska the/kaffeservis.
Jag har fått den av min pappa som rest en del i sina dagar. Den används kanske inte så ofta men vid födelsedagar och lite finare tillställningar så åker den fram.
(Finare och finare låter som om jag hade galamiddagar som på slottet, fniss!)
Som synes är den här kannan inte likadan som kopparna men den är fin ändå och passar bra.
Det finns en sockerskål och assietter till med.



Jag tycker faktiskt det är roligt att duka fint och använda det porslin man har, dvs. väldigt mycket. Man spar ju på sig en del. Sedan är det svårt att göra sig av med det.


Tyckte att det här theét skulle passa bra till!

Har ni något "finporslin" där hemma som används ?
Skön söndag!


7 kommentarer:

  1. Nix, här finns faktiskt varken silverbestick eller "finservis"!
    Men äter, det gör vi ändå ;)
    Du har en utmaning hos mig, om du är intresserad!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har Mon Amie som är min kalasservis! Det är roligt att duka fint med den.

    Söndagskram Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Jösses vad vacker den är, vårda den ömt!! Här har vi en kaffeservis i rödorange som är så tunn att man knappt vågar hålla i den. Kommer från min svärfars barndomshem, inköpt i Kina av hans far. används bara till jul.

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  4. Hej
    en kanonfin servis och kul att du använder den:)
    själv har jag koppar från min morfarssläkt som jag älskar och använder då och då....
    Porslinet som jag visar idag kommer från armen:)
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  5. Vilken himla vacker koboltblå färg, härligt att använda ärvt vackert porslin.
    Ha de gott. Catarina

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Skulle vilja veta om du har mer information om denna servis. Var den kommer ifrån, ja det mesta du vet.
    Servisen är otroligt vacker.

    Tack.
    Tina

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!