söndag 5 februari 2012

Glas i inredningen!



Jag är inte medlem i Fabriken men
tyckte ändå att det var ett spännande ämne att blogga om. 
Här är min tolkning.
Att använda glas i olika former i inredningen är ju självklart. Hur skulle det annars se ut? Tänk ett hem utan fönster tex.  Stora härliga fönster så att man är ett med trädgården, det är min stil.

Jag gillar glas i alla former. Gärna pressat glas. Jag har satt små ljushållare i glas på sillfatet för att förstärka effekten.
Bruksföremål i glas används varje dag hos oss. 
Måste absolut vara fotografgodis!
Min juicepress från 80-talet
Sedan är jag svag för glasflaskor med porslinskapsyler.


Flaskan har fått en ljusmanchett av glaspärlor runt halsen.
När våra före detta grannar flyttade så låg den stora fina flaskan på sopkärran och jag frågade om jag fick den... Phu!, vilken tur annars hade den kastats i glasåtervinningen. Ja, det är ju också ett bra argument till att använda glas, för att det går att återvinna.


Skön söndag!

7 kommentarer:

  1. Jag gillar också glas, det ger en så härlig lyster när man tänder ljus;)
    Men jag är nog lite av en periodare, plockar bort mina glaslyktor m.m. mellan varven o sen rätt som det är så åker de fram igen;))

    Kramizzzz

    SvaraRadera
  2. Fint med glas! Jag håller också på med ett inlägg om glas, upptäckte att det är viktigare än vad jag tänkt på innan...
    Fina gamla flaskor!
    Önskar dig en fin lugn söndag!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Glas är vackert och speciellt och det blir så fint med glas i fönster och så där!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Ja, visst är det bra med återvinning! Jag har också en så´n juicepress i glas. Så den är 70-tal? Det visste jag inte men vi har ju ärvt den.
    Kram

    SvaraRadera
  5. glas är vackert i inredningen och pressat glas är läckert....
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  6. Gillar också glas i alla former!
    Vink vink.

    SvaraRadera
  7. Pressat glas är härligt, speciellt de äldre sorterna.
    Läcker pilsnerflaska :-)
    Ha de gott. Catarina

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!