söndag 18 december 2011

Det blev inget!


Om ni gissade på att jag skulle stöpa ljus och mala senap, riktig skånsk hemlagad senap så gissade ni rätt. Men, det blev  inte så. Jag lämnade W.O. En sliten och trött Pia fick nog. Jag drog täcket över öronen och samlade krafter till den sista arbetsveckan. 
Men.. det var andra som både malde senap och stöpte ljus och så snälla som de är så fick jag både ljus och en burk av den starka goda senapen.
Tack så jätte mycket alla! 
Charmigt och hemgjort!
Kanonkulan rullar och krossar de svarta fröna.
Bilden är tagen förra året.

Hoppas ni haft en trevlig och skön helg!
Kram Pia
  

5 kommentarer:

  1. Man får lämna w.o. ibland och vi klarade oss ju ändå. Jag är glad att få lära mig dessa traditionella hantverk. Ska ge bort några ljus i julklapp och se vad reaktionen blir. :)

    SvaraRadera
  2. Vad tråkigt att du missade ljusstöpningen!
    Hoppas du orkar med sista veckan nu. Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Så blir det ibland. Jag vaknade med halsont i går morse så alla helgens julfixar- och träningsplaner fick vackert läggas åt sidan. Men du! Det blir jul ändå! :)
    Ta hand om dig!

    SvaraRadera
  4. men åh nu ser jag att du har två bloggar:) kul!god hemlagad senap-mums! Kram!

    SvaraRadera
  5. Vilka supersnälla människor som delade med sig av både ljus och senap :) Finns inget så charmigt som egenstöpta ljus inför jul!!!

    Stöööörsta kraaaaaaaaaamen aka

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!