måndag 26 december 2011

Dagmar!


Dagmar är ett kvinnonamn som brukar anses vara en nordisk variant av det slaviska namnet Dragomir(a) som är sammansatt av två delar med betydelsen
kär och fred.


Hur som helst så har stormen Dagmar härjat runt i natt.
Varken kärt eller särskilt fredligt skulle jag tro. Vi tog en liten tur med bilen och fick vända för att ett stort träd blåst av och låg tvärs över vägen. Vi mötte ett par som hejdade oss och de berättade glatt att de skulle åka hem och hämta sin motorsåg.
Jag skrattade lite för mig själv, för hur skulle världen se ut om inte var och varannan som bodde här ute i skogarna, vara ägare till just en motorsåg.
Liksom så självklart!
Ha! Ha!


Jag är glad att inte vår stora björk blåste av för då hade vi nog inte haft något tak på huset.
Däremot så har det blåst ned ca.1000 grankottar, massor med grenar och så påsar från bygget här bredvid, så om man vill så finns det sysselsättning.
(Förutom att fylla på petflaskor
och dunkar med vatten)

Hade ni besök av Dagmar i natt?

Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Ja, här har stormen fällt grannens träd in på mina föräldrars tomt. Lyckligtvis nådde det inte fram till huset. Elljusspåret var också i farozonen med flera träd som hängde på ledningen.

    SvaraRadera
  2. Dagmar höll sig ganska snällt på mattan här, hon nöjde sig med att slänga omkull utejulgranen.

    Tack för ditt besök och hälsning hos mig!

    God fortsättning,
    Rebecca

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!