onsdag 1 mars 2017

Leende från forna tider.

Äntligen är månaden Mars här. Vårmånaden som ska få fart på många vintervilande själar. Mig själv inkluderad. Ja den här dagen började väl lite si så där. 

Vaknade med ett ryck och tänkte att Oj vad ljust det är. Sneglade på klockan och flög sedan formligen upp och ut ur rummet. Försovit mig! Allt ordnade sig så som det oftast gör. Läste ett värmande och härligt sms.s mitt upp i stressen och hann med en enda minuts marginal i tid. Ett adrenalinpåslag som höll i sig hela dagen faktiskt. Hemma igen möttes jag av en god middag och på makens halva av skrivbordet stod detta gamla fotografi från forna tider.


 Tiden innan jag visste något om detta som skulle komma att bli det som kallas livet. En bild från en femtiotalsfest. Undrar lite varför han tagit fram det faktiskt. Kanske för att tänka på hur okomplicerat allt var då. Ungefär som den första vårdagen i mars, när solen lyser och jorden snurrar på som den alltid har gjort. 


4 kommentarer:

  1. Jag tror att han tagit fram det för att det var en så väldigt söt tjej på bilden!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  2. Tänk att det ändå blev en bra dag. Härligt. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Inte kul att vakna upp sådär. Men skönt att din dag slutade bra. Så fint foto på dig.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  4. Fin bild på dig som ung! Ja, det är lustigt hur tiden går. Vi har nyss firat min mans femtioårsdag och det har satt bryllor i huvudet på mig. Tänk att tiden går så fort och att det är så många saker man vill göra men som man aldrig kommer att hinna med, eller rättare sagt prioritera i sitt liv.

    Jag har i alla fall bytt till ett jobb som passar mig bättre även om det innebar att jag var tvungen att lämna det som jag utbildat mig till men känner mig helnöjd eftersom det ger mig en rikare fritid då jag inte behöver ha med mig jobbet hem, varken mentalt eller fysiskt. :) Alltid något!

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!