lördag 25 februari 2017

Vinterns sista dagar


Vaknar upp till en solig kall och lite blå lördag. Förkylningen håller sig envist fast i kroppen, vill liksom inte ge sig av. 

Jag kikar ut och inser att snart är vintern över för denna gång. Bara några dagar kvar innan Mars och den räknas ju som vårmånad No: 1. Mars är ju ugglornas månad också. 

Vi får se om det flyttar in någon i holken. Där ute står snöskyfflarna mot husväggen. Knappt använda denna säsong. Skidorna har jag inte ens tagit fram. Sorgligt för jag gillar ju skidåkning. Det kommer fler vintrar får jag hoppas. 

Dagens planer är sedan ett tag spikade men allt blir inte alltid så som man planerat. Om det blir av det jag tänkt återstår att se. Det har varit mycket upp och ner denna vecka, sånt som tar på krafterna. Roliga saker och så tråkiga, tunga saker som jag inte ska trötta ut er med. 

Nu ska jag bara vänta på beskedet från Blomsterlandet. Skulle få veta nästa vecka. Jag kan säga att det kändes bra när jag var där och arbetsuppgifterna låter väldigt roliga och utmanande. Miljön känner ni kanske till. Dofter av blommor och växter, vackert för ögat vart man än tittar. Fina inredningsprylar har de också. 
Tills jag får veta så njuter jag av vinterns allra sista dagar.

3 kommentarer:

  1. Vad spännande. Håller tummar och tår för dig! Kul att jobba med blommor.. Hoppas det tunga du genomgått inte är för tungt att bära och att det kan lätta snabbt. En extra kram från mig som jag hoppas kan göra att du känner dig lite bättre.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Hoppas nu det går vägen med jobbet på Blomsterlandet. Ha en fortsatt bra lördag.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  3. Jag shoppade loss på Blomsterlandet i går! Mycket fint finns det där.
    Hoppas att du får jobbet, jag håller tummarna!
    Ha en fin kväll!
    Kram, Ann

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!