måndag 13 februari 2017

Målartagen


Måla, måla, måla ja det gjorde jag i går. For fram med penseln överallt där det behövdes.

 Jag skulle bara måla altandörren i hallen men det blev panel, taklister och dörrfoder också. Så nöjd med resultatet, det känns fräscht och luktar gott. Det innebär ju att det blev dammat och skurat också från tak till golv vilket verkligen behövdes. 

Du borde faktiskt ta det lite lugnt, säger maken. Äsch vad då för, det här är ju kul ju, det gäller att smida medans järnet är varmt. 

Kanske borde lyssnat med tanke på att febern kom tillbaka som en jäkla bumerang på kvällen. Sådana smällar man får ta liksom. Nu har jag sovit i 11 timmar och ska kurera mig på min lediga dag.


7 kommentarer:

  1. Oj, vilken energi du fick! Det är ju bäst att passa på när man får lust att fixa lite. Det blev jättefint och ljust och bra!
    Krya på dig nu!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  2. Jösses vilket energiknippe du är. Härligt när det blir ljust och fint igen.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  3. Jösses!! Ta det lugnt vännen! Feber är inte att leka med. Men det måste kännas jätteskönt att du orkade måla så mycket.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Lite färg gör väldigt stor skillnad :-) Känslan blir så ren och fräsch.
    Ha de gott och krya på dig. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  5. Spännande men glöm inte att ta hand om dig. Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Oj, vad du orkade göra mycket när du precis legat i influensa! Duracellkaninn ;)
    Hoppas febern är borta nu, så du är frisk igen. "På riktigt" ;) =)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  7. När man väl fått locket av burken är det roligt att måla och ofta måste man hejda sig, annars kan allt få samma färg!

    En fin hjärtedag önskar jag dig!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!