torsdag 16 februari 2017

En annorlunda dag på jobbet.


Jag har lagat massor med mat idag. Köttfärssås bolognese och pasta till ca 30 pers. 


Jättekul och lite utmanande också så klart. Det gäller ju att tima och göra så det räcker, fixa med specialmat till dem som är allergiska och så vegetariskt till vegetarianer. Jag höll tiden och jag tror att det blev gott. Nu måste jag bara beundra och hylla våran kokerska på jobbet, Tina heter hon. Varje dag står hon där och fixar god mat till oss. Mycket arbete med det. Jag är inte så tekniskt lagd så själva matberedaren fick jag inte igång.

Bildresultat för rivna morötter
Vilket resulterade i att jag fick riva morötter och strimla vitkålen för egen maskin. Hackade löken också för jag hittade ingen hackmaskin. Sedan hade jag ju kameran med mig men mitt upp i allt så glömde jag fota alltsammans, stora grytan och alla skålar med grönsaker.
Hur man kokar pasta i vattenbadskokare och hela faderullan. Travarna med disk och sånt som hör jobbet till.


 Strunt samma kul var det och jag ska snart ta plats där i köket igen. I maj ska jag vara där en hel vecka. Tjoho. Bäst att jag lär mig maskinerna tills dess.

 I morgon är jag på plats som barnskötare igen. Fredagsmys på agendan. Undrar just vad Tina ska bjuda på för gott då?

4 kommentarer:

  1. Spännande att laga mat till så många. Tur du inte rev av dig fingrarna när du fick riva för hand.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Kan vara lite trix att få till middag för 30.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  3. Men vad kul att få göra lite annat än det vanliga på jobbet. Omväxling förnöjer.
    Ha en underbar helg. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  4. Mat till 30 pers! Oj! Ombyte på jobbet kan var riktigt kul ju...
    Ha en fin kväll Pia!
    Kram Titti

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!