onsdag 23 november 2016

Ljus på väggen.


Den här bänken i köket är den bänken där allt möjligt hamnar. Ja ni vet glasögonfodral, ficklampa, tändstickor, laddare till mobilen, handkräm, anteckningsblock, pennor och gud vet vad. 

Ibland händer det att jag rensar men då hittar ju de övriga i familjen ingenting. Nåja det är snyggt korta stunder i alla fall. Å andra sidan så måste man ju ha alla dessa prylar någonstans, det är ju ett hem liksom.

Yngsta sonen har gjort den fina ljusstaken som hänger på väggen. 
Gillar att tända ett ljus där när det skymmer. Det skapar stämning och hemtrevnad.


 Alternativt kan man sätta i en glaskopp och ha värmeljus i. Fiffigt va? Liknande finns att köpa här.

Vi kikade ju in på Plantagen som hastigast  och där sålde dom små gulliga rosbuketter. Vill du ha en undrade maken. Ja tack, för inte tackar man väl nej till röda rosor heller. Inte jag i alla fall.

Vasen är ett ölglas från Orrefors (Goblet) görs tyvärr ej längre.
Inga stora förändringar i vårt kök. Har inte ledsnat på tapeten som jag satte upp, inte heller på färgen på skåpluckor.  Jag har lite färg kvar som tur är, för det nöts ju riktigt ordentligt på vissa ställen. Efter jul ska jag slipa och måla lite där det behövs. Här kan du läsa om min lilla köksrenovering. Egentligen så skulle det behövas en större renovering men det får vänta ett tag till.

En gammal brödspade målades i matt svart färg och fungerar som en liten griffeltavla. Runt dekorfönstret sitter en ljusslinga från Rusta.

 Pia Gustafsson

Här kommer lite lull lull.

Silver Xmas


1. Snapskaraff HÄR / 2. Silverdekorationer HÄR / 3. Adventsljusstake HÄR / 4. Juldekoration HÄR / 5. Hjort HÄR / 6. Juldekoration HÄR / 7. Julstjärna HÄR / 8. Julkulor HÄR / 9. Kotte HÄR / 10. Ljusstake HÄR

Inlägget innehåller affiliatelänkar och är sponsrat

6 kommentarer:

  1. Vilken fin ljusstake din son gjort, vad duktig han är. Och vad snyggt med tegelvägg i köket. Tror att sådana bänkar finns i nästan varje hus. Vi har också en bänk där allt hamnar. Och självklart tackar man inte nej till röda rosor, eller blommor överhuvudtaget. Hoppas du får en fin dag. Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Gillade verkligen Er tegelstensportal, ser riktigt äkta ut i mina ögon!! Riktigt snygg väggljustake! Vår ena son är en hejare på smide, och jag tycker han ska satsa på det!! Rosor köper jag varenda helg på Lidl. Långa kraftiga fairtrade rosor, billigt och de håller nästan i 2 veckor!
    Önskar Dig en finfn onsdag, Pia.
    Kram från Kate

    SvaraRadera
  3. Vad fint du har det! Alldeles för länge sen jag var inne och läste (du vet den där tiden hihi, den försvinner liksom).

    Vilken duktig son du har, den var supersnygg och fiffig att man kan ha både vanligt ljus och värmeljus!!!

    Kram från Malin

    SvaraRadera
  4. En sån plats finns väl i alla hem....jaga tycker det är lite trist dock och känner mig lite slarvigt haha. Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  6. Köket är hemmets hjärta och du hade det jättefint där.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!