måndag 28 november 2016

Doft av lavendel.

Oj Oj vad det stormade och ven kring husknuten igår. Man vågade knappt gå ut. Faktiskt så tror jag att förkylningen blåste bort lite för idag är det mycket bättre. 


För säkerhets skull så ställde vi in vår resa till Åland idag som vi bokat. Det var kanske dumt för nu är det kavlugnt här hos oss och solsken. Nåja det går väl fler turer. 

Tänkte visa er några hjärtan som jag sytt och fyllt med ljuvlig lavendel. Fräscht att hänga i badrummet eller lägga i linneskåpet. Torkade lavendelblommor har jag köpt här. Tyg från gamla jeans och spets/band är loppisfynd. 

Kanske en kul julklapp tillsammans med lite nya frottéhanddukar. Här hittar man dom här superfina. Finns i fler färger om man inte gillar blått.

sponsrat inlägg

Pia Gustafsson 

6 kommentarer:

  1. Så fina hjärtan! Jag gjorde liknande för nåt år sen i linnetyg som nu hänger på stolsryggarna i köket. Blev fint det med!
    Skönt att det blev en kortvarig förkylning. Ha nu en fin vecka!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  2. Det var nog klokt ändå att boka av Ålandsresan, inte kul om det blåser storm och som du skriver så går det ju fler turer. Vilka otroligt söta hjärtan. De är ju bedårande. Ha en en fin dag. Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Hej hej!
    Ååå så fina, va duktig du är! Mysigt med lite doft i skåpen....det ska jag nog också ta o skaffa mig...;)
    trist med inställd resa men hua hua för att resa i storm...det har vi gjort tillräckligt....huu...

    Å de rosa toddlorna i inlägget som försvann?? gillades av mig med...;) Å rosa till grått blir pricken över i.et...
    Å så blev jag påmind om vad M önskar sig i julklapp...hihi...tack för det!
    kraaaam Katarina

    SvaraRadera
  4. Så fina lavendelhjjärtan du gjort! Så snyggt att sy av avlagda jeans!
    Oh, jag hade nog inte vågat åka till Åland så här års... jag vill allt ha kavlugnt om jag nu måste åka ut på havet ;)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  5. Så fina lavendelhjärtan du gjort.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!