fredag 2 september 2016

Fredagstilltugg.


Plötsligt så blev det fredag igen. Oj vad tiden rinner iväg. Måndag-Fredag i ett nafs liksom. Jag hinner inte andas. Kände att något var fel i morse eller har faktiskt känt en tid. Tog blodtrycket och fick en liten chock. Högt var ordet sa Bill, på gränsen till ohälsa sa Bull. Ja hörrni lite Uppsala komik kan jag väl få bjuda på. Stressig tillvaro och lite annat är orsaken kan jag tro. Nej jag ska vara ärlig, vet att det är så.. är ju lite av ett proffs på hälsa som sagt. Men hur som helst så väljer jag att njuta av helgen. En liten aptitretare innan kräftorna ska det vara. Finncrisp toppad med crème fraiche, stenbitsrom och lite rödlök. Lovar att ta tag i blodtrycket på måndag. Självklart så går hälsan i första hand, så är det i min värld.




3 kommentarer:

  1. Ojojoj så gott det där såg ut! Vi åt faktiskt också kräftor idag. Men vi kom inte på att det var fredag förrän på kvällen. På fredagar brukar min man skriva på vår blogg, men vi trodde att det var torsdag haha ;)

    SvaraRadera
  2. Åhhh, så gott!!!Jag har varken njutit av kräftor eller surströmming i augusti... Måste reda bot på det, och Du måste reda bot på ditt blodtryck!!! INTE att leka med, det vet jag !!!!!
    Önskar Dig en skön söndag, kram Kate

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!