torsdag 17 december 2015

Eklektisk.


Jag vilar på som bara den. När jag inte sover eller tittar på tv så läser och bläddrar i inredningstidningar, läser noga vilket jag aldrig känner att jag riktigt hinner.  Ni vet jag brukar bara bläddra på, sucka lite och njuta av det fina på bilderna.

I senaste numret av Hus&hem så var det ett reportage om en eklektisk våning i Göteborg. Vad är det nu då? Jo men det är ju att man blandar en massa olika stilar till sin egen. Jippie! Äntligen så vet jag vad jag har för stil. Den eklektiska inredningsstilen. 

Varför har ingen berättat om den, eller rättare sagt, varför har jag inte reflekterat över den innan? Konstigt!  Så skönt att landa i den vetskapen att det faktiskt finns ett ord eller begrepp för vår stil här hemma. Våran blandning av torp, sjöbod, herrgård och lantgård. 

 Man mixar olika färger och former, tar lite gammalt, lite nytt några klassiker och kanske något man ärvt.  Sen kan man ösa på med loppisfynden och känna att det duger bra det här. Min stil eller vår alldeles unika och egna stil.


 Ja ni det var väl allt för idag


2 kommentarer:

  1. Alltid lär man sig något nytt...fniss
    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Hmmm, hade jag inte hört talas om förut :-) Men det låter ju bra.
    Jag älskar hem där det blandas friskt, det blir mer personligt så. De där helstylade hemmen a´la möbelkatalog eller husförsäljningskatalog tilltalar mig inte överhuvudtaget.
    Ha de bäst. Styrkekram, Catarina

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!