fredag 6 november 2015

En dag i huvudstaden...

Åhh nu har jag landat i soffan här hemma i lugnet. Jag har haft en underbar dag i Älvsjö med maken. Fotomässa och matmässa på samma gång. Om jag nu ska betygsätta mässorna så vinner matmässan överlägset. På fotomässan så lyssnade jag på ett seminarium om matfotografering. Inte mycket att hänga i julgranen precis. Jag hade högre tankar och förväntningar där. 

Ok, jag kanske inte har studerat fotografering i USA men nog sjutton kan jag fota mat i alla fall, om man nu ska utgå från föreläsningen. Det där med ljussättning, bländarinställning, stativ  osv,  det sas det inget om och självklart har jag ju massor att lära där. Fast detta handlade mer om balans i bilden och symmetri. Där tycker jag nog att jag är med i matchen. Oj så skrytigt va?  Tillbaks på  matmässan.

Vi smakade på viner, ostar och annat smått och gott. Jag som inte körde hade ju fördelen att få testa bubbel från olika leverantörer. Jag hittade ett billigt och riktigt gott bubbel från Frankrike. Ska köpa hem några buteljer. Sedan hade jag den äran att få bli fotograferad med en av Mästerkockens ena jurymedlem, nämligen Marcus.

Vilken liten kille alltså. Hur kan en kock vara sååå smal? Hmmm??? Sedan hittade jag ju denna coola buss.

Kunde ju inte låta bli att fota den eftersom vår ena son heter just Felix.  Jaha ni, sedan stannade vi till på vägen hem för att inhandla lite glögg som vi testat på mässan. Mer om det en annan dag. Hoppas ni alla också haft en toppenfredag.

6 kommentarer:

  1. Vilken mysig dag alltså! Hur kul som helst:)

    Ha det fortsatt bra!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig dag! Skulle gärna åkt på fotomässan, men matmässan lät ju inte helt fel heller.Kul
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Vilken toppendag, där skulle jag allt velat vara med, hur mycket gott som helst och säkert en hel del inspiration. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Den där mässan alltså, verkar super!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Vad kul att vi fick hänga med på ett hörn på din trevliga dag! Kul att få höra lite från mässorna, hade gärna gjort ett besök där :)

    Trevlig helg!

    Kramar aka

    SvaraRadera
  6. Attans otur. Jag var också på mässan igår, tänkte jag skulle höra av mig till dig men så tänkte jag att ni åker nog när det är helg. De hade ju varit toppen om vi setts. Visst var det kul. Jag gillade matmässan bäst men det var kul att se Foto utställningen och jag håller med dig om att vi är allt bra på att fota också. Hoppas vi kan ses en annan gång ☺ Ha en trevlig lördag kväll. Vi ska till grannarna på middag men jag blir nog inte långvarig ikväll, fick cytostatika i torsdags och nu känner jag att tröttheten börjar komma annars mår jag prima. Jag har lagt upp bilder på Fb och instagram från mässan. Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!