måndag 28 september 2015

Fem sovrum med en randig tapet.

Jeansblått & bruna toner
krukor från Blomsterlandet ljusslinga kelkoo, korgar prisvis.se,  krok home
kommer från inrama inredning.
Har ju länge velat tapetsera om fondväggen i sovrummet men inte vetat riktigt med vad. Eftersom vi har lågt i tak, bara 2,30 så känns det som en bra idé att välja randigt på höjden. Det gör att rummet uppfattas lite som om takhöjden ökar. Ett annat knep är att höja upp gardinen ända till taket vilket jag varit inne på innan men ännu inte gjort.  Vi eller kanske mest maken tycker att vi ska behålla vår gamla vita sängstomme/gavel. Man kan ju förändra rummet ändå genom att byta färgskala.
 
Rosa&brunt
Krukor domoda.se. Kuddar H&M och Chili
 
 En spegeldörr ska jag leta reda på och sedan skruva i krokar och en stång som får fungera som "stolen man kastar kläderna på"  Måste nog ha lite korgar och växter, fylla upp med kuddar och plädar.

Grönt-brunt&guld
Lampa från rum 21 Tom Dixon, guldig slinga från Ellos, kuddar från Åhlens, krukorna är från blomsterlandet, rottingfåtölj- Skön stil.
Skulle vilja ha en ny ljusslinga. Vår gamla lade av nyligen, gick på lunch liksom. Gillar att ha lite mysbelysning på om kvällarna. Köpa in lite roliga halvrostiga bokstäver eller en skön poster och sen så.. Check! Mer behövs inte för att få ett nytt fräscht sovrum.
Rött-svart-beige
Ljusslinga hemtex, kuddar från Hjerten&hjerten, textyle.se och Svenskt tenn tavlan från Desenio

Jag har två överkast, ett vitt virkat som man kan ha till alla fem stilarna tycker jag + ett brunt och beigt vändbart quiltat från IKEA som också funkar.
 
Svart&vitt
Krukor Fröken fräken, kuddar från  H&M Home, IKEA, Svenskt Tenn, Afroart och JTP Design. Pläden från Ellos och boxarna i plåt från gårdsromantik
Ja men det var väl allt. Nu ska jag bara bestämma mig för vilken av färgerna jag ska välja till att börja med. Gillar alla fem stilarna, Fniss! Måste bli frisk så jag kan börja tapetsera. Vilken gillar du bäst?
 

8 kommentarer:

  1. Tack för att du tittade in hos mig Pia!
    Ska bli kul att se vad du väljer för stil. Ju mer man har att välja på desto svårare är det.
    Jag tyckte alla var fina, men jag är ju en vän av grönt - det rosa var också fint.
    Jag har grön tapet i vårt sovrum och textilier går i vinrött ibland och när jag byter så blir det en grå färgskala på textilierna.
    Ha det gott - vi hörs!
    Inga

    SvaraRadera
  2. Åhh jag gillar alla! Men den första känns väldigt mycket Titti...ska bli kul att se vilken stil du väljer sen. Så du är också krasslig, jag med...
    Krya på dig nu Pia!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  3. Jag gillar mest den översta! Galen i blått och denimtyg!

    Krya på dig min kära bloggvän! Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Fina ideér allihop, härliga färger. Visst är det smart att lura ögat med randiga tapeter när takhöjden inte riktigt är vad man vill ha den ;-) Men det kräver att väggarna är raka :o Av just det skälet ska vår randiga tapet bort i sovrummet, man blir ju nästan vimmelkantig av alla sneda vikar de lyckats få till :-P
    Även jag längtar till vi kommer till just sovrummet, men först ....... ska ett vardagsrum bli helt klart.
    Krya på dig och ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  5. Hmmm, jag ju svag för rosa då.... så den får det bli som favvo. Men den bruna skalan gillar jag med till hösten!
    Många fina detaljer på moadboarden!
    Måndagskram från Kate

    SvaraRadera
  6. Allt är fint! Själv drömmer jag alltid om ett blått rum, men det har aldrig blivit av. Sen faller jag alltid för rött! Och dom andra är bara så läckra! Svårt det där! När allting är så snyggt!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig blogg du har :) Massor av inspiration.
    Ha en fortsatt fin dag :)

    SvaraRadera
  8. Hallå där!

    Å vilka fina moodboards du gjort...
    Gardinerna nästan uppe i taket har vi i vardagsrummet och det funkar..man tycker det känns högre till tak än vad det är..;)

    Jaha du vilken skulle jag välja....vet inte...jag gillade alla... men det skulle nog bli den blå....eller den rosa.....eller den gröna...haha...
    Krya på dig nu!
    kram Katarina

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!