söndag 31 maj 2015

Öppna din dörr...

Hej Hej! Vad fina och gulliga ni är som bryr er. Det känns verkligen bra. Tack!
 
Fast nu lämnar vi det dithän. Nu öppnar vi en ny dörr, ja ny är den inte för det är tredje gången vi sätter in den här dörren nu.
 
Återbruk som jag ju gillar så himla mycket. När maken och jag jobbar tillsammans så känns det så där superbra. Jag blir varm i hela kroppen av den gemenskapen. Han sågar med motorsåg,jag drar ut spik. Brädorna som vi tar bort ska användas igen. Inga fel på dom alls. Fördelningen är utifrån kunskap och färdighet.
 
 
Jag skulle gärna sätta motorsågsbladet i väggen men det törs jag inte. Det är ju själva processen och resultatet som räknas inte vem som gjort vad tycker jag. Vi har bestämt att dela garaget i två utrymmen. Ett kallförråd och så en del där det ska vara frostfritt. Ett rum där vi ska inhysa allt från pelargoner, färgburkar till eminenta gäster.
  
 
Eftersom detta bygge inte finns med i budgeten så kommer det att ta ett bra tag innan det blir färdigt. Det gör inget för vi har ju så kul när vi håller på. Vi kanske hittar mer saker som vi kan återanvända. Dörren sitter där nu och så himla typiskt, den har stått i ett annat förråd i säkert fem år och just i går så ramlade den ner så att glaset gick sönder. Otur!
 

 
 Dörren ska målas vit och sen ska det dit foder runt om, vita.. fast det tar vi en annan gång. Nu firar vi Mors dag.
 
 

4 kommentarer:

  1. Livet kommer ikapp en ibland, livet som kan vara härligt men också jobbigt. Hoppas det inte har hänt något alltför allvarligt och att du reder ut det, min vän!
    Ta hand om dig!
    Varm kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Men vad härligt att ha ett garage som är så stort att det ha mer än ett användningsområde. Gäststuga är ju perfekt, men även att kunna vinterförvara växter. Super!
    Gillar ju också återbruk, vilket retar en del. Men .... who cares.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  3. Återbruk är toppen både för miljön och plånboken, och teamwork är underbart.
    Hoppas din smolk reder ut sig, ibland får man at besvärliga beslut för att må bättre själv... Jag gjorde det för 1 1/2 år sen och har inte ångrat mig, även om det kostade mig kontakten med 2 av mina närmsta familjemedlemmar. Styrkekramar från mig till Dig <3 Kram Kate

    SvaraRadera
  4. Visst är det kul när man samarbetar bra! Återbruk är hur kul som helst!
    Kram Malin

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!