måndag 18 maj 2015

Min älskade pool!

Min pool, jo jag envisas med att kalla den så. Jag köpte ju den när jag lagt ner min firma, mitt friskvårdsföretag. Vinsten eller summan av försäljningen av gymmets redskap bestämde jag skulle gå till en pool. Inte den största och allra lyxigaste i världen, men ändå. En egen Pool!
 
Har inte ångrat det en endaste sekund. Så här på vårkanten när man startar upp så är det lite pyssel med den. Chock klorering och rensning. Vi upptäckte idag att vi hade den här smarta håven. Den ingick i poolpaketet.
 
 
 En bottenhåv. Maken håvade upp massor av skit från botten.
 
Det är inte mycket till grönska runt om kring ännu, fast snart så. Vänta bara så ska ni få se... Fniss!
 
Älskar den här platsen. Kvälls sol och vacker utsikt. Solen kom fram efter jobbet idag och som vi njöt där i vinkeln. Vi ville inte alls gå in och laga middag. Snart så är det dags för det första doppet. Tonåringen har redan doppat sig. Ni vet tävling om vem som först var i. I år vann han.


5 kommentarer:

  1. Ser mysigt ut, förstår att ni trivs där. Så skönt att kunna ta sig ett dopp precis när man känner för det, utan att behöva sätta sig i bilen och köra först :-)
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Egen pool är lyx oavsett storlek och utförande! =) Ser jättemysigt ut! Faktiskt så börjar t o m jag sakna pool, jag som är värsta badkrukan ;) Men vatten är ju fint att se på också ;)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  3. Förstår dig till fullo! Simma lugnt:)

    Ha en fin dag!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Härligt med egen pool, stor eller liten men det är ju en pool :)
    Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Åh... pool, jag blir så avis! Vill också ha!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!