onsdag 8 april 2015

Sprakande värme


Det här med brasa och eld det gillar jag. Den värmen men får när man eldar i braskaminen går inte att få tycker jag med el elementen. Vi eldar ofta i våran kamin och inte bara för att det är mysigt utan för att hålla nere el räkningen lite. Vi har ju ett litet hus till som tyvärr inte har någon braskamin. Det skulle kanske vara på tiden att vi sätter in en där nere också. Det finns många att välja på men en liten skulle passa bra där i lill-huset. Som de här tex. hittade dem på kamingruppen.se

 Braskamin Morsö 6143 Med Vedfack Braskamin Scan-Line 7B Oval
Nu är det ju lite procedurer runt detta som att söka bygglov tex.  Installations-film finns också på kamingruppens hemsida. Nåja man måste ju börja men att fundera i alla fall. Det ska tydligen öka värdet på huset med 10% Inte så tokigt va? Här är bilder från lilla huset, vad tror ni? Visst skulle det passa bra med en liten mysig braskamin där?
 
Braskamin Romotop Riano N04 Med Kakeltopp
Det medför ju att man måste skaffa ved men det kan man ju köpa lite här och var om man inte har tillgång till egen skog. Nehej, det här duger inte. Nu ska jag ut och hämta in en korg ved vem vet, det kanske blir en mysbrasa på uterummet i kväll.

3 kommentarer:

  1. Absolut skulle det passa bra med en braskamin i lilla huset! Oj, höjer det huset med 10%?! Det visste jag inte.
    Kram och njut av brasan ;)
    /Maria

    SvaraRadera
  2. Ja vad kan jag ge för råd från ett dragigt och iskallt gammalt hus utan kamin vintertid? Inte mycket! Skönt dock att inte få några besök vintertid eftersom ingen vill komma in i kylan här ha ha! Näe men en kamin skulle man nog ha...ingen dum idé alls....
    Kramis,
    Titti

    SvaraRadera
  3. Det är ju så mysigt med en brasa! Jag skulle vilja byta ut vår, den är väääldigt stor! Gillar runda nätta varianter!

    Kram Malin

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!