söndag 19 april 2015

Blommor ute och inne.

Den blomstertid nu kommer, med lust och fägring stor...
 
Inte så konstigt alls, ni som känner mig. Jag älskar ju blommor. Japp. Det ska blomma inne och ute så ända in i baljan liksom. Jag blir aldrig nöjd. Nopp så är det faktiskt.
 
En rosaaktig hortensia i köket fick det bli. Kunde inte motstå erbjudandet på lilla närbutiken.
 
 
Supersnyggt om man frågar mig. Vilken makalös sammansättning och härlig form.
 
 
  På farstubron så kom en lavendel, en murbräcka och en plättar i luften på plats i söndagssolen. Kunde inte motstå dem heller.
 
 
 Taklöken har övervintrat i växthuset. Tyvärr så har ugglan i bak-kant frusit sönder lite. Jag låter den stå kvar ändå, jag kan inte kasta den.
 
Gillar när krukorna får den här lilla underbara patinan. Jammie!

3 kommentarer:

  1. Så fint och så charmigt med gamla terrakottakrukor. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Så härligt att kunna köpa blommor på hemmaplan :-) Hortensian är ju urfin, som en liten bakelse!
    Jag får nog ta mig en runda till Blomsterlandet när det är dags att storhandla nästa gång :o Vill minsann ha lite nytt jag också ;-) Blommor kan man aldrig få för mycket av, speciellt inte under våren.
    Lördagen i valborghelgen skulle passa alldeles utmärkt hopas att Titti kan då med, skulle vara jättekul!
    Ha de gott, Kram, Catarina

    SvaraRadera
  3. Ja men åh vad fint! Jag älskar också blommor men har inte alls bombarderat så mycket jag vill alls... Det står på todo listan :-).

    Låter fin(are) med tofflor i rosenmönster än mina svarta. :-)

    Kram Malin

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!