tisdag 9 december 2014

H som i Hemgjort!

 
 Bloggutmaning hos Tatjanis vi pratar hel-ylle hemgjort nu alltså.
 
För allra första gången så har jag gjort hemgjord rödbetssallad. (ja men vadå då? kanske några tänker, inget märkvärdigt alls) Joho, för jag trodde det var superkrångligt och jättesvårt. Den här är gjord av egenodlade rödbetor (som jag lagt in själv ❤), egen rödlök(joorå så att!!!) men tyvärr inte våra egna röda äpplena. Inte i år men nästa kanske. För det var då rakt inte sista gången. Wooow vilken skillnad på smak och tänk att slippa alla konserveringsmedel och annat konstigt. 
Receptet hittar du här. Köttbullarna har maken trillat av närproducerad köttfärs, lök från köksträdgården och med en stor nypa kärlek så klart. Det receptet kan jag tyvärr inte dela.. Fniss!
 
På ytterdörren sitter en hemgjord julprydnad av granris, några kvistar lavendel, torkade apelsiner och ett gulligt ullhjärta som jag fått av en fin vän. Hemlevererat i postlådan i det allra finaste, rödaste och juligaste paketet ever. Tack Agneta!  Som dessutom är en fantastisk poesi skrivare. Titta gärna in på hennes FB-sida
 
Tisdag och Anna dagen, så Grattis till alla er Annor där ute...



8 kommentarer:

  1. Gott med hemmagjort. Fint bidrag. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Gud så gott det såg ut.. :-) Synd att man inte kan hoppa in i datorn och komma ut på andra sidan... ;-)

    SvaraRadera
  3. Mmm gott med hemgjort rödbetssallad. Hmm ska nog lägga till det på "julbordslistan", på hembakad kavring toppad med köttbullar. Hu nu blev jag visst hungrig på köpte!
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  4. Vad duktig du är som både odlat och gjort sallad. Kram Stina

    SvaraRadera
  5. Det har jag också gjort en gång men min blev inte så god kanske är dags att testa igen. Camilla

    SvaraRadera
  6. Duktiga du, så gott. Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Härligt med så väldigt hemmagjord rödbetssallad!

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!