fredag 16 maj 2014

Mellan hägg och syren och att få nog.

Om jag var skomakare så skulle jag få semester nu och ända fram till att syrenen blommat klart. Nu är jag inte skomakare utan barnskötare. Fast en liten semester just nu skulle egentligen sitta som en smäck. Det känner jag i hela kroppen och i själen. ( jodå, jag vet att det hänger ihop) I bland så får man nog, det fick jag idag.. Nog,  nu får det vara nog! Mina tankar var inte snälla, inte vänliga och bara arga. Kan det bero på att häggen blommar eller på att jag sover så dåligt?
 
Behärskade mig, var tyst och lugnade ner mig. Tog ett beslut, ett bra beslut.  Sedan hämtade jag hem lilla Mamma från sjukan och det kändes bra. Fast innan fick jag nog där med, så svårt att hitta parkering så jag parkerade bara där jag tyckte det såg bra ut. Struntade i parkeringsautomaten. 
Kan man få nog av höns? Ja det kan man, i alla fall om dom sprätter runt det som jag krattade upp i går. Men av vackert väder, kärlek och fredagar får jag aldrig nog.
 
 
 
 

2 kommentarer:

  1. ja ibland får man nog och det kan vara skönt. Hoppas du får en fin fredagskväll! Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Ibland behöver man sätta sig ner och bara ta det lugnt. Även mina hönor har jobbat på idag.alat ner sig i rabattkanten och sprätt upp all jorden på gräsmattan, plus slunkit in i trädgårdslandet vid ett tillfälle när jag vände ryggen till och hade lämnat grinden på glänt. Salladen lockar.

    Ha det fint
    /Anette

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!