måndag 19 maj 2014

I behov av målning..

Det blir aldrig klart, så är det ju när man har hus. Det finns alltid något som behöver göras. Visst är det roligt att ha sysselsättning men ibland skulle det vara skönt att ha det klart.
 
 Vi hittade dessa fönsterhakar i boden på huset som vi renoverade till sonen. Snygga tycker jag, lite gammal sliten stil på dom. Sommarpyssel att skrapa och måla dessa fönster på uterummet. Vi orkade inte förra sommaren. Listan på det man ska göra på semestern börjar bli lång.
 
Som kronan på verket så har jag kikat lite på markiser. Skulle gärna vilja ha lite smakråd.
Granat Multi - 80 cm, 70 cm utfallMarkasit Multi - 80 cm, 70 cm utfall
Jag tror att någon av dessa skulle passa bra till vårt röda hus. Vad tycker ni, kan man ha grått?

5 kommentarer:

  1. Absolut kan du ha grått! Men jag skulle nog välja en enfärgad markis, faktiskt. Känns lite mer "i tiden" och blir mer diskret på något vis. Enfärgat grått, eller blått skulle jag välja till rött hus. Eller grönt om jag hade tyckt att grönt är snyggt ;)
    (Vi hade randiga i vinrött till förra huset som var gult med engelskt röda knutar, de kändes "gamla" efter ett tag och hade vi bott kvar hade jag helt klart bytt ut dem mot enfärgat!)
    Jo, nog blir det en del på "to-do-listan" inför semestern.... ;) Gäller att koppla av mellan varven bara, för jag gillar faktiskt att fixa på semestern också, då kan man ta det lite i sin egen takt ;)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  2. Jamen visst är det så...ALLTID något att göra när man har hus...puh...listan tar aldrig slut!
    Visst kan du ha grå markiser, båda är lika snygga faktiskt och lär passa till rött hus.
    Tack för din söta kommentar om ödehuset...
    Kram,
    Titti

    SvaraRadera
  3. Visst finns det alltid att göra på ett gammalt hus, men det är väl det som är charmen på nåt sätt.
    Markiser är en av mina drömmar, men, men...... Snyggt med grått (och praktiskt, det blir ju grått av regnet med tiden)
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  4. Heeeeeeej!
    1000 tack rara rara du för din peppande kommentar.. den tog rakt i hjärtat och ikväll fick jag med både gubben o sonen på en pw och i morgon börjar jag med 5:2 dieten...TACK!!!

    Vi bor ju också i ett rött hus och vill ha markiser på några av fönstren.. Vi kommer nog välja grått så jag röstar också på den grå. Jag skulle absolut kunna tänka mig den randiga du visar där. Enfärgat är absolut jätte snyggt...men det är randigt med...tycker jag..;)
    Grått är ju lite "mjukare" än svart så det där beror ju på HUR stor kontrast man vill ha..
    Blir spännande att se så småningom vad ni väljer..
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  5. Visst har man alltid att göra när man har hus, den grå gillade jag säkert hur snyggt som helst till rött. Ha en fin onsdag Åse

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!