tisdag 12 november 2013

Om måsten och en ny micro.

Ingen bra start på dagen här. På väg till jobbet blev jag tvungen att vända hem på grund av kraftig yrsel och illamående. Hjälp! Jag minns knappt hur jag kom hem och somnade ögonaböj så fort jag lade mig ner på soffan. Trött? Nej det borde jag inte vara, jag hade sovit i 9 timmar. Oturligt nog hade jag ett utvecklingssamtal på tonåringens gymnasium inbokat och det var ett Måste. Hur skulle jag kunna ta mig in till stan med denna yrsel, frossa och pytonmående? Några timmars vila + lite Alvedon gjorde att jag ändå orkade ta mig dit.
 
 
Här är hörnet där den gamla mikrovågsugnen har stått. I helgen så hade den äntligen gjort sitt tyckte jag. Ut med den och så blev det genast lite bättre plats på bänken. Jag och maken gillar verkligen att laga mat, inte så mycket att baka men att kocka det gillas här. Vi behöver utrymme med andra ord.  Plats för redskap och maskiner. Så när jag ändå var tvungen att fara in till stan så stannade jag till för att köpa en ny Micro på vägen hem. En mikro med dom rätta måtten. Bärhjälp och stöd av tonåringen.
 
Nu fick den plats i skåpet äntligen. Maken ska borra lite i morgon så att sladden kan anslutas. Själv ska jag återhämta mig!

2 kommentarer:

  1. Krya på dig.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Den hade verkligen de rätta måtten! :)
    Så fint skrivet i förra inlägget!
    Tack igen för de vackra kvistarna! =)
    Krya nu på dig och ta den tid du behöver :)
    Kram/Maria

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!