lördag 16 november 2013

Mormorsrutor, prickar och spetsar i sovrummet!

Lördagsmorgon och en skön ledig dag framför sig. Kan det bli bättre? Ny-bäddat med fräscha sängkläder och så mormors fina pläd som slarvigt ligger kastad på sängen. Jo, för vissa kan det bli bättre....
 
Mormor som är 92 ligger inlagd och jag tror att hon snart ska få somna in. Jag önskar att hon ska slippa lida sin sista tid, slippa ligga som ett paket. Varma tankar går till henne nu eftersom hon bor så långt bort. Jag kan inte hälsa på. Mormor har ingen mobil, inget instagram eller ens en dator. Nej det är vanlig postgång som gäller för kommunikation. Vanlig telefon med såklart.
 
Av min mormor som också är min gudmor så fick jag en brudkista när jag fyllde 18 år, fylld med lakan och annat som man kunde behöva. Fina spetsar invävda i lakanen, syns i högra hörnet på bilden nedan. Jag använder dom som underlakan nu. Väldigt bra kvalité måste jag säga.  Kudden har min fina kollega Maria sytt.
 
Dagen kommer bjuda på träning först och sedan lite utefix. Maken helgjobbar så jag får rå mig själv, vilken tur att det ligger två nya härliga inrednings Magazine på köksön och väntar.
Ha en skön lördag !




5 kommentarer:

  1. Vad härligt med så fina minnen från din mormor. Ja man får verkligen hoppas hon inte lider. Ha en bra dag i din ensamhet, vilket också kan vara skönt ibland.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Underbara textiler med både minnen och kvalitet. Riktiga skatter. Hoppas att din mormor inte behöver lida och att du har en fin lördag.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar filt! Jag hoppas med dig att din mormor får det så bra som möjligt.

    Visst är det så att livet går upp och ner, precis som det ska. Hoppas att du får haft en fin dag och fått tid att njuta med dina nya tidningar <3 Jennie

    SvaraRadera
  4. En mormor är en mormor, hoppas hon har det bra och får en riktigt fin sistatid.
    Du har fina minnen från henne och det är härligt.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Hoppas att du hade en härlig dag igår och att din mormor har det så bra hon kan just nu. Härligt att hon har fått leva ett långt liv. Min mormor somnade in alldeles förtidigt och jag tänker på henne ofta fast det snart är 20 årsedan in somnade in.
    En mormor är alltid en mormor :)
    Jag önskar dig en härlig söndag!
    Kram

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!