måndag 18 november 2013

Ljus i stakar och på papper.


En liten kompis till stumpastaken i mässing har hamnat på köksön. Jag vet inte riktigt hur många ljusstakar och ljuslyktor det finns här hemma. Jag vet bara att det behövs.
 
Jag tänder ljusen tidigt på morgonen och sedan tidigt på eftermiddagen eller så fort jag kommer hem. Gillar stämningen som infinner sig med levande ljus. Försökte att hitta lite julkänsla eller åtminstone lite adventsfeeling i går genom att måla lite röda ljus. Samtidigt som jag värmde lite glögg och knaprade på en pepparkaka. Jag kände tyvärr bara en oroande jul-stressvarning och ska ta tag i den på allvar. Inte ska man väl behöva stressa upp sig bara för att det snart är jul? Fånigt!

Nej, dags att blåsa bort orosmolnen och glädjas åt det fina och mysiga som snart ska komma.




2 kommentarer:

  1. Julen ska betyda umgänge, avkoppling, glädje och vila. Inte stress och ångest…. tänk på att det är DIN högtid, att den blir vad DU gör den till, att det är DU som bestämmer vad som ska göras/lagas för mat osv… Sänk kraven och försök njuta =)
    Hoppas du lyckas blåsa bort orosmolnen.
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  2. Nej inte ska det behöva bli stress och oro av att julen närmar sig. Hoppas att du kan bli av med den känslan igen.
    Kul att d vill vara med i fotoutmaningen :) Jag glömde visst att skriva att det är på söndag vi publicerar bilderna.
    Kram Maria

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!