fredag 28 juni 2013

Smide i inredningen!

Vilka fina saker jag såg för några dagar sedan. Vi besökte Wira bruk söder om Norrtälje. Stilrena ljusstakar som jag föll för.
 
Vinställ!
 
 
 Krokar i massor och handsmidda handtag, beslag och annat fint fanns det där. Jag gillar ju det där gamla och genuina, så fint med stången i taket.
 
Här stod ett vackert middagsbord uppdukat. Kolla in benen på bordet. Det smarta tallriksstället är till för att servera grillspett på. Smidda ursnygga servettringar i dukningen. Ljuskronan i taket hade infällda halogenlampor som gav ett svagt sken över bordet.
 
Den här lilla värmeljushållaren fick följa med hem till oss.
 
Hade tyvärr inte råd med så mycket mer.
 
Sist visar jag en brudkrona i smide som jag skulle kunna tänka mig ha som brud. Nu är jag ju redan gift fast visst är den fin?




3 kommentarer:

  1. Oh, gosh, vilka fina saker! Och utställda i otroligt vackra lokaler!
    Och du är smashing som brud!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Smide är fint, speciellt smidda ljusstakar, tycker jag! Ses snart!
    Kram

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!