tisdag 18 juni 2013

Såskanna som vas.



I en av mina såskannor ( har en liten samling) så har jag satt ner lite schersminer, doftar underbart och påminner mig om min barndom. Min Farmor hade en stor buske vid sin ytterdörr,  det var ju det första man såg och kände doften av när man kom till henne. Efter 8 timmar i en bil så kändes det befriande och skönt. Hon bodde på Österlen i Skåne, vi bodde i en förort till Sthlm.
 

Nu när det bara är några få dagar kvar till semester, så får dom stå och dofta i sovrummet. Dofta befriande och skönt.

2 kommentarer:

  1. Jag tog precis in några kvistar schersmin, nu doftar det i hela huset! Underbart! Och så är de vackra, också!

    SvaraRadera
  2. Så fint!
    Jag minns också schersminen från min farmor och farfars hus... huset som numera är min mammas och pappas. Minns som sagt också den doften från min barndom. sa just till mannen att vi kanske skulle sätta en sådan utanför vardagsrumsfönstret. Skymmer lite insyn från grannen och kanske doften letar sig när man har fönstret öppet ;) :)
    Kram /Maria

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!