torsdag 20 juni 2013

MIDSOMMAR



Midsommar är sill och färskpotatis för mig just nu, några prästkragar och  blåklint i en vas. En stor skål med jordgubbar, solsken och frid & fröjd. Att få servera gräddfilen i den här såskannan känns riktigt bra. Ja, även om de bara är vi två....Även om det går lika bra att ta direkt ur tetran, men känslan att få sleva upp ur en vacker skål.. Ja, för mig är det viktigt.
 
Så här dagen innan så tänder vi eld i bastun...
 
Myser i värmen och slappnar av tillsammans. Det känns såååå skönt och fridfullt. I morgon, då det är midsommarafton...  så ska vi bryta alla mönster, alla traditioner och bara dra ut till kusten med Pick-nick och inga måsten. Det gillar jag. Sen när vi kommer hem igen, ja då kan jag servera min gräddfil i den fina kannan.



3 kommentarer:

  1. Önskar dig en riktigt härlig midsommar
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  2. Helt rätt tänkt, klart det är både trevligare och godare att servera mat ur vackert porslin! Vilka mysiga midsommarplaner ni har, låter toppen :)

    Fina bilder!

    Kraaaaaaam aka

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!