lördag 23 mars 2013

Borta!

Mitt på dagen så tog jag sats för att hämta in påskpyntet från garaget. Men jag hittade det inte, det är borta. Tänk om jag har slängt bort allt i tron om att det var en soppåse. Hjälp! Ja det får väl bli påsk ändå här hemma. På min almanacka är det Carl Larsson som gäller i år. Gillar den här Marsbilden Kaktus/ Lisbeth i ateljén 1897. Förmodar att det är en påskkaktus och om man tittar lite noga så är det ett vårljus i målningen som bara finns nu i Mars.
Ni vet,  så där lite lågt och snett som lyser på allt som man inte vill se. Kolla in bordet, så fint och allt på bordet också. Lilla Lisbeth ser så illmarig och full i bus ut. Jag älskar Carl Larsson. Han är också borta. Fast inte riktigt, hoppas att mitt påskpynt inte heller är borta på riktigt.
Kraaaaam!
 


3 kommentarer:

  1. Men oj! Det hade ju varit för trist om du verkligen hade råkat slänga påskpyntet. Hoppas att du hittar det. Solen som lyser på allt man inte vill se ;) Ja det är nog den solen vi har nu. Efterlängtad men också skarp.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Neeeeej vad tråkigt att påskpyntet är borta!!! Hoppas du hittar det!

    Ja visst är det något visst med Carl Larssons målningar, jättefina och stämningsfulla!

    Stööörsta kraaaamen aka

    SvaraRadera
  3. Jag är väldigt förtjust i fru Carl Larsson. Hon målade också och fint.

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!