tisdag 12 februari 2013

Hetvägg!

Jag äter inte så många semlor även om jag tycker det är rysligt gott. Jag äter inte mycket kaffebröd överhuvudtaget.Även om jag tycker det är rysligt och förskräckligt gott. Jag är liksom ingen "fikamänniska", jag väljer hellre en smörgås eller ett kex med en god ost på till mitt kaffe. Om jag äter sliskigt söta bakverk så mår jag lite illa. Jooo sant! Men idag på självaste fettisdagen då vill jag ha en maffig stor semla med varm mjölk och lite kanel. Gärna köpta, Och håll i er...jag gillar Skogaholms semlor, sådana man kan köpa på Ica... även om dom på bilden är bakade av mig. Snygga va?

Jag har börjat att träna en hel del igen, och att äta semlor då känns riktigt fel. Men som sagt på fettisdagen gör jag ett undantag. Hoppas ni får en riktigt trevlig fettisdag. Hur vill ni ha era semlor , undrar jag?

7 kommentarer:

  1. Så fina dina semlor är!
    Ja, nog är duger matkedjornas semlor här med! Är ingen "kännare" av semlor ;) Men det är gott med en eller ett par/år ;) Vi åt igår redan, efterson vi kör ALM ikväll...
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  2. Det ser verkligen gott ut, har ätit två i år, en med blåbärsmak. Men lagom är bäst.

    Försöker också att träna.

    Ha en härlig vecka. // Lissen

    SvaraRadera
  3. Är inte alls förtjust i semlor, och om jag äter en så vill jag ha vaniljkräm istället för mandelmassa.. Lite udda, men supergott!
    Klart man kan unna sig något gott nån gång då och då, och når man tränar hårt gör man det med rätta eftersom man gör av med kalorier också. Så mumsa på!!
    Ha en härlig fettisdag!
    Kram Elin

    SvaraRadera
  4. Åh, semlor är det bästa! Jag är ju ett riktigt kaffebrödsfreak jag...tyvärr får man väl säga, skulle ju må bättre av att inte....
    Men mina semlor vill jag ha så här: Det skall va mycket av allting=) Mycket bulle och hembakt förstås, sen extra mandelmassa och extra grädde...extra allt alltså!
    Men inte varm mjölk till, nej absolut inte..=)

    SvaraRadera
  5. önskar jag kunde tycka som du om sötsaker :) kram Nilla

    SvaraRadera
  6. Fika mer än gärna. Tre och en halv semla hittills har det blivit och kommer säkert att bli några till. Äter dom bara rätt av med kaffe...mums:P Sen är det bara ut och försöka röra på sig...pust.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Semlor är super gott, men jag biter ihop och avstår. Dina ser riktigt goda ut.

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!