torsdag 4 oktober 2012

TORSDAGSTEMA: KÖK/PORSLIN


Mina skåp är fulla av porslin i olika former och färger. Favoriter? Nej alla är lika bra beroende på ändamålet. Jag vill blanda lite och mixa rått och rufft  lergods/ keramik med lite mönstrat kanske engelskt och tunnt poslin. Det kan bero på väder, årstid, maträtten, humöret ja allt möjligt. Här är mina nyaste kaffemuggar från IKEA 5:-/ st

Lägg till färger i form av ljus och annat som piffar upp en annars lite tråkig brun färg. Sedan formerna som är viktiga för mig. Älskar fyrkantiga tallrikar och assietter Om märken och prisklass så köper det som jag gillar och har råd med. Kan mycket väl blanda billigt loppis porslin med ryska och svindyra kristallglas. Visst gillar jag formgivare som  Signe Persson-Melin, hennes vackra serie Boda Nova tex. Vi fick servisen i svart när vi gifte oss. Jag är bara så rädd om den att jag knappt vågar använda den. Lika dant med våra stora ölglas från Orrefors, (som ju tyvärr ska lägga ner). 
Tänk om de går sönder!
Länge leve köket en av de bästa platserna som finns.
Vill ni har mer inspiration så kika in på fabriken

3 kommentarer:

  1. Underbart! Håller med dig! Det är inte prisklassen som avgör om det är snyggt ;)
    Själv har jag bara billigt porslin! :)
    Samma kaffekoppar ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Underbart! Håller med dig! Det är inte prisklassen som avgör om det är snyggt ;)
    Själv har jag bara billigt porslin! :)
    Samma kaffekoppar ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker också om att blanda porslin hej vilt...nu är jag "inne" i en period när jag dukar med tallrikar i olika färger.
    Detta med Orrefors är mycket tråkigt!
    Kram och vink.

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!