måndag 8 oktober 2012

Soffan!


Här kommer resultatet eller nästan i alla fall. Några små detaljer från Jotex kommer först i november. Jag tänker byta ut några av kuddarna mot de nya som är på väg. Jag inspirerades av de vackra höstfärgerna och startade  projektet "soffan" genom att leta kuddar, plädar och annat som skulle göra soffhörnet lite mysigare.

 Jag hittade  orange kudde och rutig pläd på Mio möbler. Fårskinnet har vi haft ett tag.
Prickig kudde har jag sytt av en stuvbit som jag hittat på loppis. Där hittade jag också den fina lampskärmen för 10:- Lampfoten är ny och kommer från Rusta. Lite konstigt att blanda prickigt, randigt och rutigt kan man tycka, fast det ser faktiskt inte så tokigt ut tycker jag.





Det känns bra hittils och med det nya så tror jag det blir kanon.



6 kommentarer:

  1. Så mysigt det blev! Textilier gör verkligen skillnad!
    Hoppas allt går väl idag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jättefint!
    Du tyckte det var svårt att matcha kuddar till brun soffa... Det tycker nog inte jag (har brun i TV-rummet), och du har ju lyckats så bra! Jättefint! Mysigt!!!!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  3. Så fint du har piffat till det i soffan. Jag brukar också "förnya" soffan med lite nya kuddar, plädar och så kanske jag byter matta under soffbordet som får ny duk och nya ljusstakar. Jag brukar köra med olika färgtema beroende på årstiden. Soffan känns inte lika gammal när piffet har kommit på plats.
    Ha en fortsatt skön höstvecka och kram!

    SvaraRadera
  4. Snyggt! Du är duktig på sånt, jag har svårt att se hur det kommer att ta sig ut, men så får man se, som här i din soffa och då faller allt på plats - jättehärligt!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Så höstfint du gjort,du är en "hejare" på att få till det så att det blir så läckert!
    Må gott och var rädd om dig!
    Kram & vink.

    SvaraRadera
  6. Härligt att "gosa" till det lite till hösten och vintern.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!