lördag 1 september 2012

Om svart och vitt!


 
 
Mitt kök och vardagsrum i en tecknad bild, svart och vitt. Vad nu då? Jo jag fick en inbjudan till invigningen av butiken SVARTVITA RUM. Torsdagen den 13/9 på Kungsholmsgatan 18 i Sthlm.  Jag fick den på min mail och vet ingenting om den alls. Är det fler av er inredningsbloggare som fått den?
Nyfiken och glad att få den men det är lite långt att ta sig dit, tyvärr.

Nu är ju mitt kök inte svartvitt precis utan grönt med vita väggar. Har byggt köksön senare och den har vita skåpluckor. Om jag ska lacka om luckorna i framtiden så blir det troligen i vitt. Är väldigt förstjust i svart granit också och mattsvart kakel skulle jag gärna byta till. Jag gillar svart och vitt. Det blev ju en fondvägg i biblan som ni kanske sett innan. även om det är snyggt med svart och vitt tillsammans så vill jag gärna klämma i med lite färger också. Jag valde ju citrongult till min arbetshörna.

 
 
Här en bild från tidningen Sköna hem. Allt i svart eller allt i vitt.. 
Svartvita drömmar
Foto: Martin Cederblad
 Ha det bra!

3 kommentarer:

  1. Häftigt med bilden av ditt kök! Kul att se saker på annorlunda sätt.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Jag älskar svart och vitt i inredning! Men även nyanserna däremellan, och nån skarp färg som bryter av i ljuslyktor o dyl.

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!