fredag 21 september 2012

Hemsytt!


Jag hade ju bestämt mig för att börja sy lite igen, det var ca. 25 år sedan jag pysslade med det sist. Då sydde jag barnkläder mest. Nu har jag ju även börjat baka och upptäckte att mitt gamla förkläde hade krympt i lådan. Det är väldigt konstigt!!! Jag hade sett Marias fina förkläde på Wikers liv och tänkte att ett sådant kan man ju kanske sy. Nu är ju hennes mycket finare men hon är ju proffs.
Titta får ni se här.

Jag hade lite stuvar hemma som jag tyckte dög, lite rutigt och blommigt det passar mig och mitt gröna kök.

Jag är glad att jag satte fart och nu minns jag hur kul det var att sy. Hemsytt är riktigt trevligt. Det finns ju bara ett ex. så ingen annan har likadant.
Fredagsmys!


3 kommentarer:

  1. Tack för komplimangen! Proffs, vet jag väl inte ;)
    Ditt förkläde är verkligen jättefint, Pia! Välsytt och snyggt!
    Men jag blev lite full i skratt att du visade just idag... ;)
    Du får se! ;) :)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hm, jag har hört att man kan få fukt både i lådor och garderober;) Kanske därför ditt gamla förkläde har krympt?
    Fint det blev det nya och visst är det kul att sy. Jag har ju satt igång med att sy kuddar efter att ha låtit symaskinen vila länge länge.
    Kram Maria

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!