onsdag 12 september 2012

Goda vanor!




Ledig dag(vilket är en väldigt god vana) behöver nödvändigtvis inte betyda sova till 10. Nix jag klev upp kl.06.00 som vanligt. Hade en liten stund tillsammans med tonåringen innan han drog till skolan. Sedan gick jag ut och promenerade eller powerwalkade innan frukosten. Lite senare åkte jag ner till träningslokalen, alldeles ensam. Måste träna på passet som jag ska leda redan nästa onsdag. Glädje och lycka faktiskt, jag mår så bra när jag rör mig och den härliga musiken liksom fyller hela mig. Svårt att beskriva den känslan, den måste nog upplevas.



Passade på att baka några goda frallor med nyttiga saker i som  tex. morot, fullkornsdinkel och vetegroddar. Jajamensan, jag har fått in snitsen nu, använder inte maskinen utan rör för hand, det blir mindre stökigt i mitt kök då. Baka är en ny god vana som jag ska hålla mig till. Jag kanske inte älskar att baka som sagt men det känns bra att äta hembakt och det är otroligt uppskattat av familjen.

Sedan bestämde jag mig för att återuppta en annan god vana, nämligen att läsa. Jag har mängder av böcker både deckare och romaner som bara väntar där i bokhyllan. Först ut blev Café Trädgårdslyckan som jag fått av författarinnan en bloggvän. När man väl börjat så är det svårt att lägga ifrån sig läsningen. Det är verkligen skönt att vila också, en stund på soffan, lite druvor från växthuset är en annan mycket god vana.
Eller vad tycker ni?

1 kommentar:

  1. Vilka smarriga frallor!! De såg verkligen jättegoda ut, kanske du kan dela med dig av receptet?
    Kram Elin

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!