lördag 4 augusti 2012

Kaffekvarnar!



Vi brukar åka till en lite större ort för att handkla starkvaror, ni vet gröna skyltenbutiken. Då blir det oftast bara fram och tillbaka ingenting annat liksom. Jo det kan bli ett besök på någon matvarubutik eller järnhandel också. Nu när jag var med och var otroligt fikasugen så tvingade jag formligen maken att stanna till vi ett café. Muttrandes så stannade han där jag sa att han skulle stanna.
Det var en himla tur det, för det var verkligen ett annorlunda café. Där inne fanns en samling av kaffekvarnar jag tror det fanns nästan 400 st. 
Har ni vägarna förbi Hallstavik i Uppland så passa på att fika där, jättemysigt litet ställe. Massor med gott kaffebröd hade de också och en uteservering.

2 kommentarer:

  1. Så många fina kaffekvarnar! Det ser verkligen ut att vara ett mysigt ställe. Kul att du gillade mina små skyltar :)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Woaw, låter som något för mig. Vi maler ju faktiskt vårt kaffe på min mormors gamla kvarn. Ser himla mysigt ut.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!