tisdag 17 juli 2012

Fönsterputs!

Mina fönster var en aningens skitiga. Det är så nämligen att jag hatar att putsa fönster på riktigt. Det var otroligt längesedan jag tog ett tag så nu var jag tvungen. Jag har gamla fönster som man ska öppna och putsa i mellan så det tar sin lilla tid.
Det blir alltid randigt och konstigt hur jag än beter mig. Eftersom jag bara jobbar 50% så har jag inte råd att leja bort det heller.  

Jag använder skrapa och hink med vatten + lite diskmedel och fönsterputs. Har ni några bra fönsterputsartips att komma med.

Det gick ganska bra idag med radion på hög volym och bra musik så gick det lättare. Man kan ge sig själv en belöning när man är klar, gissa vad jag ska unna mig?

Tisdagskramar från..



4 kommentarer:

  1. Då har vi samma sjuka du och jag... fönsterputsarsjukan! Det är det värsta hushållsarbete jag vet!
    Lite fotvård är inte fel... och vet du en kul grej? En gång i tiden har jag designat hela sjöstjärneserien för CCS:)

    Må så gott!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. En glass? Jag använder varmvatten, fönsterputs, en blå scotchbright och torr trasa (måste vara torr hela tiden) plus skrapa, det funkar jättebra! Mamma har lärt mig och morfar lärde henne ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Godkväll käre fönsterputsare! Jag tror att du i kväll sitter med "tassarna" i varmt skönt fotbad. Sedan får de 10 tånaglarna lite färg också.
    Må gott och vink vink.

    SvaraRadera
  4. Jag gör på samma sätt och tröstar mig med att det blir i alla fall bättre än det var innan.
    Idag har jag också putsat fönster på vår förstukvist. Fönstren inne har jag kvar...

    Hälsningar Agneta

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!