lördag 14 juli 2012

D.I.Y. Sommardynor!

Vad ska man hitta på i dag?
 Det var min tanke i morse. Jag rensade för ett tag sedan i bland mammas gamla gardiner och vissa tyckte jag hade fina färger och mönster. Kan vara bra att ha så jag tog hem dem.
De skulle kastas annars.
De här gamla solblekta dynorna låg på högen till kasta. Fast med lite nytt tyg så kanske de kunde duga ett tag till.

 Ja det får dom faktiskt, de duger bra att slå ner rumpan på, lätta att flytta och ta med sig. Tyget/gardinkappan räckte precis till fyra stycken "nya"
sommardynor. Billigt och bra! Återvinning oxå.. Nice!
Här ligger de på bänken på farstubron, fast tanken är ju att man ska kunna ha dem lite här och var i någon av trädgårdens sittplatser. Eller varför inte inne i de gröna korgstolarna.


2 kommentarer:

  1. Härligt Pia! Snyggt jobbat!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  2. Återvinning är great!!!
    Men jag är så lat när det gäller att klä om saker. Tycker det är så krångligt.
    Men du lyckades och det blev så fint så.
    Önskar dig en härlig söndag.
    Kram
    AC

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!