lördag 30 juni 2012

En toppendag!

 Ja, jag säger då det,
vilken härlig dag. Tänk att det kunde bli så bra ändå. Dagen började ju kanske inte på bästa sätt, vi ska på auktion och det regnar som bara den. Nåja har man lovat så har man. På med stövlar och regnkläder för nu ska det köpas stolar till äldsta sonen. Han hämtar upp mig och vi beger oss iväg. Han hittar en underbar matsalsmöbel i ek från tidigt 1900 tal. Den skulle ju passa superfint i hans hus från samma epok. Han lägger ett bud... Men den gruppen skulle visa sig vara attraktiv så vi fick ge oss 1700 :- var inte vad sonen tänkt sig precis. Jag ser några härliga rutiga trasmattor och lägger ett skambud för vi ska iväg. Jag fick dom. Dom härliga färgglada trasmattorna som hänger på tork efter en rejäl såptvätt.
Maken och jag skulle göra lite andra ärenden och såklart var det ju loppisar öppna lite här och var. Dessa grönglittrande gardiner med pärlor fick jag för en tjuga. Ska ta med till jobbet tänkte jag. Passar säkert in där någonstans.

 Irishcoffe glas,6 st också 20:- fick följa med hem
samt några vackra tårtbestick, lite dyrare men ändå...

Sedan så sken solen upp på eftermiddagen och vips så hade det gått en dag igen.
Att äldsta sonen inte fick några stolar gjorde ingenting för det går ju fler tåg.
Har er lördag varit bra?
Kram...




3 kommentarer:

  1. Den har varit toppen! Trots inställd skärgårdsutflykt! ;)
    Så fina mattor du fyndat! jag fyndade oxå idag ;)
    Njut lördagkvällen!
    Kraaaam

    SvaraRadera
  2. Jag föll pladask för mattorna, dom blev jag glad åt när jag såg! Dom andra sakerna var ju också fina fynd, det är kul med sånt!
    Agnetakram

    SvaraRadera
  3. Vilka fynd, loppis hör sommaren till! Har också haft en härlig dag, fast utan ett endaste fynd!
    Stor kram

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!