onsdag 9 maj 2012

Gamla grejor!

Kära mamma och jag tog en tripp till kuststaden Norrtälje. Inte bästa strosarvädret, men shopping gick väldigt bra. Bilen var proppfull av prylar och annat kul från bl.a. Blomsterlandet.
Huvud entré. 
Lunchen intog vi på det här gamla fina stället vid sjön Erken.
Jag gillar verkligen den gammeldaxa miljön med bakugnen och fina bruksföremål på hyllorna. På borden stog tennljusstakar och levande blommor i vackra vaser. Lågt i tak med höga trösklar och fina kakelugnar i några av rummen.


 På tal om gammalt så har jag loppat en pall eller vad det nu är. Jag tänkte att den skulle stå ute i trädgården så att man kan slå sig ner och njuta lite av alla blommor. Nu undrar jag om det är någon som vet vad det är för sorts pall? Jag har då rakt ingen aning men... tror att den suttit någonstans tillsammans med något annat.

Hade tänkt måla den också, fast jag har inte riktigt
bestämt mig ännu.






5 kommentarer:

  1. En skomakarpall kanske? Härlig utflykt ni gjort!

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Åhh Norrtälje som är så himla fint :) Har inte varit där sen jag flyttade från Stockholm.
    Är det kanske en mjölkpall?? Söt var den i alla fall.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  3. Jag tror det är en "blomtittarpall" ;)
    Fin dag ni haft!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig dag du haft! Och fin pall, jag tror som Maria!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Pallen är fin, men jag har ju ingen aning om vad den varit ämnad för.
    Vilket mysigt ställe!
    Agneta kram

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!