lördag 31 mars 2012

Lördagsrelax och lite mord!


Home sweet home,
säger jag efter denna dagen.
Snö och mat överallt känns det som. Jag kommer att drömma om sill, kassler, pateér, gratänger, disk och tårtor i natt.
Nu är det över för ett tag.

Äntligen hemma igen så blir jag bjuden på middag. Maken erkänner att han misslyckats  en smula, äsch det smakar bra säger jag och ljuger lite samt tuggar på. Tänker samtidigt på hur de som jobbar med mat alla dagar känner när de kommer hem och ska äta. Jag kan ju inte påstå att man har någon större aptit. Nej, nu ska jag inte klaga mer för det var riktigt roligt och lika
uppskattat som förra gången.
Maken gjorde faktiskt
sitt allra bästa med middagen. 
Jag fick en underbar bukett som tack idag,
med rosor och gerbenia som jag ställt på köksön. Gult är ju verkligen en glad färg som
 lyser upp lite. 
Passar ju så bra nu när det
ska bli påsk.
Några kvistar av forsythia
 i glasburken är inte heller
så tokigt.
Hämtade ända från Skåne minsann!



Nu blir det lördagsrelax i soffan, tända ljus, en mysig filt och ev. en liten, liten godisbit. Ska försöka att hålla mig vaken ett tag och senare kolla in Mord i ParadisetSvt1.

 Gillar den serien faktiskt. Riktig Brittisk stil med härlig gentlemanna stuk.
Kramar från



2 kommentarer:

  1. tack för tipset, jag älskar brittiska deckare:-)! Så fina bilder och forsynthian! Här håller maken också i matlagningen:-) kram

    SvaraRadera
  2. Härligt med deckare :)Fina bilder kram

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!