söndag 8 januari 2012

Som vanligt!

Måndagmorgon och allt är som vanligt eller?
Nej, det är det inte för adventsstakarna är borta och det är ett helt nytt år, ett nytt schema och nya kollegor väntar. Maken har också nytt schema och han ska få ny chef. Han har börjat jobba på helger, inte alls vanligt.
På köksön ser det annorlunda ut, inte alls som vanligt det röda
har blivit rosa och vitt. Det vanliga köpta brödet är utbytt mot hembakt
 inte vanligt alls.
 Tonåringen han slumrar sött, som vanligt.


Han sa "by the way" att han minsann skulle fråga om han fick svarva en ljusstake på slöjden.
Det var väldigt ovanligt.
 Undrar just varför!
Nåja nu är det jobba som gäller fast,
jag ler ett stort leende.
Jag ska bara jobba 50% och det känns så otroligt lyxigt och skönt.
Nu ska jag ta tag i saker, jag ska bli klar med vissa projekt och jag ska bli fantastiskt duktig på att planera och strukturera upp vardagen.


Inget kommer bli som vanligt utan det kommer bli mycket, mycket bättre. I hallen hänger en whiteboard där vi kan skriva upp viktiga saker och där i hallen har en korgstol bytt plats med motionscykeln.
På sidan om ligger hantlarna.
Nej inget är som vanligt.
 Tack och Lov för det!


Jag gillar faktiskt när allt inte är
precis som vanligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!