onsdag 21 december 2011

En liten stjärna!


I dag var det skolavslutning för tonåringen och för mig är han dagens stjärna.
Han klev upp tidigt i morse, trots öronvärk och snuva för att åka till
 skolan och vara med på utdelningen av sitt första betyg. 
Han har kämpat och försökt på sitt lilla sätt att få betyg i alla ämnen.
Visst, jätte enkelt för de flesta men inte så självklart för alla.
På köksbordet låg kuvertet när jag kom hem för att beskådas.


Att hänga med och förstå allt som sägs,
att ta hem rätt bok och plugga till rätt dag. Enkelt för de flesta men inte för alla.
 Att stå i skuggan av eliten och skämmas för sin kropp, sin knasiga hjärna och sitt dåliga självförtroende.
Trots allt det så presterar han sitt bästa och lyckas till 99%.
Då strålar verkligen en liten stjärna och för mig den bästa och största stjärnan på hela julen.


Skön onsdag på er!
Jag är julledig och glad samt
en väldigt stolt mamma.

Kram Pia

4 kommentarer:

  1. så fint skrivet! väl värd sin stjärna!
    kramis!

    SvaraRadera
  2. Åh vad han har varit duktig! Verkligen en stjärna! Jag vet ju genom dig vad han får kämpa- vilken härlig känsla det måste vara att lyckas! Underbart!
    Kram till er

    SvaraRadera
  3. Blir alldeles rörd över dina fina ord om din son!!! Det lyser igenom hur stort engagemang och kärlek du har om honom! Vilken tur att han har just dig som mamma!!!

    Stämningsfulla bilder!!!

    Stöööörsta kraaaaaaaaaamen aka

    SvaraRadera
  4. Håller fullständigt med "A house with a view". Du är nog den bästa mamman som man kan få!
    Kramar

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!