måndag 2 juni 2014

Om linfrön, aklejor och fyllda paprikor.

Ciao! Jag kör en Italiensk hälsningsfras, tycker det är ett sååå vackert språk.

 Annat som är vackert är mina aklejor som blommar för fulla muggar. Kunde inte låta bli att plocka in en bukett i morse.
  
 
Ni kanske inte har uppmärksammat att jag går på en strikt bikinidiet, men jag är verkligen duktig. Är inne på min fjärde vecka utan kolhydrater, eller med kraftigt reducering av kolhydrater. Har också just klarat min utmaning, 100 pass på fyra månader. 
Jag mår oförskämt bra och har minskat i vikt vilket så klart var huvudsyftet. Varje morgon så strör jag krossade linfrön på kvargen och bären. Ja, något knaprigt vill man ju ha. Det är så bra för magen.
 
I helgen så bjöd jag på fyllda paprikor, jättegott. Jag fyllde med  köttfärs, lök, krossade tomater och mixade bönor. Toppade med mozzarella. En riktig klassiker faktiskt. Minns att vi gjorde det ofta på 80-talet.  
 
 

1 kommentar:

  1. Bra jobbat!
    Själv skulle jag nog inte vilja leva helt utan goda mackor ;) :)
    Kram/Maria

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!