tisdag 25 februari 2014

Namnsdagsblommor.

Grattis på namnsdagen!
Tackar, jag fick en underbar bukett tulpaner av lilla söta Mamma i lördags.
 

 Härliga dubbla väldoftande och krispiga. Jag satte i några kvistar kornallkornell.
 
  Några snödroppar från trädgården är inte fy skam det heller.
 
Blommor gör mig glad. Jag dras fortfarande med den där envisa förkylningen. Skönt att ha något att vila ögonen på då, när man sitter och glor. På tal om ögon så gick mina glasögon sönder mitt upp i allt elände, så halvblind är man också. Fast det händer värre saker ute i världen. Sorgliga och tråkiga saker. Fick ett tråkigt besked i går. Sånt får mig att tänka efter lite extra. Därför måste jag rycka upp mig lite tror jag bestämt. Lite förkylning gör inget alls, glasögonen går att ersätta. Verkar bli en fin och solig dag idag.  



1 kommentar:

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!